fredag 26 november 2010

Jul, hantverk och hemmarullad tobak!

Idag tog Ingela sina kransar och tomtar och ställde sig på torget i Simrishamn. Och visst gick det bra! Jo man får väl erkänna att när Ingela ställer sig i en försäljningsmonter så kommer folk som flugor runt henne. Jag och Håkan kände ju inte av samma trängsel i lördags. Är det någon där ute som behöver en duktig säljare? Tja tyvärr kan jag ju tyvärr inte hyra ut henne för tillfället.

Nu ser julförsäljningen ut som följande:
  • 27 & 28 nov Vallbygruppens julmarknad i Vallby Sparbank 12-16.
  • 27 nov torget i Simrishamn 10-14 (om vädret vill)
  • 28 nov Österlens museum (Skyltsöndag i Simrishamn) 13-18
  • 4-5 dec Glimminge hus julmarknad 12-16
  • 4 dec torget Simrishamn 10-14 (om vädret vill)
  • 5 dec Hammenhögs skyltsöndag 16-18
I denna förbudshetsande tobakshysteri så kan jag glädjande berätta att jag har rullat mina egna cigarrer! Utseende och smak är kanske inte som proffsiga kubaner. Men de smakar klart bättre än väntat. Det känns extra gott att de har vuxit hemma i äkta vallbylera! (Vallbydynga). Från frö till rökpust.... det vill jag kalla hantverk det. Jag ska odla tobak nästa år också vill jag lova! Medan Ingela virar kransar rullar jag cigarrer. Vilket hantverkspar vi kommer bli ;-)!

2 kommentarer:

Janne K sa...

Hej skåningar,cigarrerna ser fina ut, men Nisse det är farliga grejer. Det är mest för gamla gubbar.Vi ser att det går bra för Ingela kul hälsningar Janne K Eva H

Cancer i blodet. sa...

Är det inte speciella krav på tobaksreklam? "Denna produkt är vanebildande och farlig för gravida" och sådan!