torsdag 18 februari 2010

Österleningar är fegisar!

Klockan är strax efter 17 och redan för en timme sedan när jag tittade ut ur mitt kontor så var det alldeles tomt i korridirerna. Det var ett fasligt yrande idag om att det skulle komma lite snö. Hm. Det blåser ju knappt så det ska väl inte vara så farligt. Lite besviken får man väl lov att vara på den Österlenska vintern. Här har alla varnat oss för hur hemsk den Österlenska vintern är. Å så får vi en den värsta vintern på 25 år. Ja det har snöat och blåst lite. Men så farligt har det väl inte varit ändå. Åker man norrut en bit i landet så ser det ut så här varje vinter. Mest besviken är jag nog på att jag inte har varit insnöad en enda gång i år. Jag har lyckats ta mig till jobbet varje dag. Å hem också. Tack vare en liten förkylning innan jul så fick man ligga hemma på soffan några dagar den här vintern. Nåja. Klockan närmar sig kvart över fem nu så det är väl dags att bege sig. Ut å sladda mot Vallby med vår röda SPYKER.

Inga kommentarer: