lördag 25 februari 2012

Kuwaits nationaldag

Ingela fyller år samma dag som lilla Estelle. Själv kan jag bara skryta med att jag fyller på Kuwaits nationaldag. Ja även Thomas Ledin fyller idag. Men det är jag inte så stolt över. Men jag har tillsammans med Kuwait firat denna dag med att under förmiddagen röka en kanarisk cigarr. Kanarieöarna har haft mycket utbyte med latinamerika. Många av fartygen mellan spanien och syd-/mellanamerika mellanlandade ju på kanarieöarna. Cigarrerna lever kvar. Det är framförallt på de västra öarna, och då allra främst på La Palma som man odlar tobak. De håller kanske inte samma höga klass som de bästa drån Dominikanska republiken eller Kuba. Men visst går det att hitta bra kanariska. Kuba lever mycket på sitt rykte. Men allt som kommer från kuba är inte bra. De kanariska har inte samma rykte men är klart godkända. Lite i mildaste laget ibland dock. Men goda och oftast billiga!

 

Snart kommer Kajsa och Peter förbi. Då ska vi stycka sönder en liten princesstårta. Jag ska ha en stor bit!

Inga kommentarer: