tisdag 2 mars 2010

Keramikverkstan är igång!

Nu är Ingelas verkstad nästan klar. Nytt klinkergolv är inlagt. Vi har vitkalkat innerväggarna och fått taket isolerat. Elen är färdigdragen. Drejskiva och ugn är inbaxade. Nu väntar vi bara på våra nya fönster som vi ska sätta in. Men nu kan ju Ingela ändå börja arbeta.

Lite av produktionen är redan igång utan drejskiva. Den som vill ha en ängel till påsk kan ju komma förbi. Jag hinner knappast dreja upp någon större prodiktion till påsk men lite muggar ska jag nog hinna dreja upp. Sen kommer jag att ha lite annat spännande som jag har tillverkat på Hantverkerietbloggen. Lite mer av min produktion kommer inom kort kunna se där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Jag tänkte titta bort till er i helgen om det går bra..
Leif

Nisse och Ingela sa...

Det går bra. Vi är hemma hela helgen. Vi kanske drar ner till havet en sväng om vädret fortsätter som det gör nu. Här är det full sol och blå himmel. Men det hinner ju ändra sig.

Nisse och Ingela sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pappa Gösta sa...

Hej! Jag skrev här förut men nu ser jag att kommentaren tagits bort hur det nu gick till. Jag och Anita skulle bara önska lycka till med krukmakeriverksamheten. Vi är väldigt imonerade av hur mycket ni hunnit göra med den gamla kåken och trädgården och snyggt ser det ut också.