söndag 10 februari 2013

ALFÖRRÄDARE!!!

Äntligen! Efter över 25 års letande, väntande och suktande så är den klar. Demonen som har gäckat mig alla dessa år har äntligen plockats in. Alförrädaren. Många arter har jag kryssat, men få arter har varit så efterlängtade som denna. Det har gått troll i denna art i så många år. Dom är sällsynta, men så enormt sällsynta är de ju inte. Även om de blivit betydligt sparsammare de sista tio åren. Det kändes ett tag som om alla andra hade sett den utom jag. Det gjorde nästan ont denna saknad efter denna art. När jag i morse äntligen fick se den så kändes det verkligen skönt. Jag kunde slappna av och verkligen njuta!

Vill man se fågeln kan man gå in på följande länk: Alförrädare

Veckorna hemma har annars förlöpt med fest och husrenovering. Förra helgen hemsöktes vi av Ingelas samtliga syskon med respektive. Ingela kommer nämligen inom kort att fylla jämna år. Ingela firar ju inte sina födelsedagar. Så hennes syskon tog istället chansen att fira en annan dag, tre veckor för tidigt. Ingela visste inget alls utan såg glatt men lite lätt chockad på när huset fylldes av folk, mat och vin för en helg. Vi hade mycket trevligt samt åt och drack mycket gott.

I vardagsrummet har vi fått upp panel i taket och väggarna är snart putsade. Sen ska väggarna målas innan det slutligen är dags att lägga golv. Med största sannolikhet blir det ekparkett i rummet.

1 kommentar:

Cancer i blodet. sa...

Där ser man, vad ska man nu häckla dig för?